Verkoop bij inschrijving

 

Voormalig pakhuis met woonbestemming gelegen aan Krim 2 te Joure

Informatie, voorwaarden en procedure voor de verkoop bij inschrijving perceel Krim 2 te Joure

Omschrijving

Het voormalige pakhuis “De Krim”, groot ca. 87 m², is gelegen aan Krim 2 te Joure (kadastraal bekend gemeente Joure, sectie A, nummer 5863)

Bezichtiging gebouw

Bezichtigingen zijn op afspraak mogelijk.

Bestemming

De grond maakt onderdeel uit van het bestemmingsplan “Joure - Kom”, vastgesteld op 29 juni 2016, en heeft middels een vastgesteld wijzigingsplan (vastgesteld 23 juni 2022) hierin de bestemming “wonen-2”. Het is aan inschrijver om zich te vergewissen van het feit dat de voorgenomen functie en/of activiteit past binnen de betreffende wijzigingsbevoegdheid. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met team Vergunningen van onze gemeente.

Bouwtechnische keuring

Door De Vries Technisch Onderhoud Adviesbureau is een bouwtechnische keuring uitgevoerd. Naar aanleiding hiervan is een rapport opgesteld.

Asbestinventarisatie

In 2020 is er een asbestinventarisatieonderzoek uitgevoerd. De resultaten hiervan zijn opgenomen in een rapport opgesteld door Find Milieukundig Adviesbureau. Hieruit blijkt dat er in het gebouw asbesthoudend materiaal aanwezig is.

Zakelijke lasten

De zakelijke lasten komen vanaf de datum van overdracht voor rekening van de nieuwe eigenaar.

Feitelijke levering

Het perceel wordt geleverd in de huidige staat, vrij van huur en pacht of ander gebruik door derden.

 

Levering en betaling

De notariële overdracht vindt plaats uiterlijk binnen één maand na het onherroepelijk zijn van de voor het verkochte benodigde omgevingsvergunning. De kosten van de overdracht en de levering (overdrachtsbelasting, notaris- en kadasterkosten) komen voor rekening van de koper.

Eerdere inschrijvingsprocedure 2021

Het pand is eerder in 2021 via een openbare inschrijvingsprocedure door de gemeente De Fryske Marren verkocht. Deze verkoop is in december 2021 met een beroep op ontbindende voorwaarden ongedaan gemaakt. Het hoogste ontvangen geldige bod tijdens de vorige inschrijvingsprocedure was € 175.000 k.k. Het staat u bij de huidige inschrijvingsprocedure, als bieder vrij om een lager, gelijk of hoger bod uit te brengen.

Procedure

Belangstellenden worden in de gelegenheid gesteld een bieding uit te brengen op het hiervoor omschreven perceel. Hiertoe dient gebruik te worden gemaakt van het hiervoor bestemde biedingsformulier.

Het formulier dient volledig ingevuld en ondertekend in een gesloten envelop met hierop linksboven de vermelding “inschrijving Krim 2” te worden gedeponeerd in een daarvoor bestemde bus op onze locatie “Woudstate”, Marconiweg 4 te Joure. U kunt hiervoor een afspraak inplannen met de heer R. Dijkstra (team Grondzaken) Er wordt een ontvangstbevestiging afgegeven.

Het biedingsformulier dient te zijn vergezeld van een recente, originele verklaring van gegoedheid afgegeven door een in Nederland gevestigde bankinstelling. Indien de inschrijver een rechtspersoon is, dient een zo recent mogelijk uittreksel van de Kamer van Koophandel en een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de persoon die namens de rechtspersoon ondertekent, te worden bijgevoegd. Indien de inschrijver een natuurlijk persoon is, dient een kopie van een geldig legitimatiebewijs2 (paspoort, rijbewijs, gemeentelijke identiteitskaart) te worden bijgevoegd. Hierbij mag u uw Burgerservicenummer (BSN) onleesbaar maken. Elke inschrijver moet zich kunnen legitimeren. Biedingen zonder deze bijlage(n) worden ongeldig verklaard.

Het biedingsformulier dient uiterlijk maandag 23 januari 2023 om 10:00 uur binnen te zijn op de hiervoor genoemde locatie.

De enveloppen worden op maandag 30 januari 2023 om 10.00 uur in het openbaar geopend door wethouder de heer R. van Iddekinge, waarna de hoogste bieder bekend zal worden gemaakt. Bij het inleveren van de envelop met het biedingsformulier ontvangt u een uitnodiging om bij de opening aanwezig te zijn.

Indien blijkt dat twee of meer inschrijvers even hoog hebben ingeschreven én hoogste inschrijvers zijn, dan worden deze in de gelegenheid gesteld om met verhoging van hun inschrijfsom opnieuw in te schrijven, totdat één van hun de hoogste inschrijver is, alles onder voorbehoud van het recht van gunning door de gemeente.

In principe wordt aan de hoogste bieder gegund.

Opdrachtgever behoudt zich het recht voor om niet tot gunning over te gaan.

De bieding vindt plaats zonder voorbehouden.

Inschrijver is vanaf het moment waarop hij het biedingsformulier heeft ingeleverd tot en met het moment van gunning en de bekrachtiging daarvan door verkoper, onvoorwaardelijk en onherroepelijk aan zijn bod gehouden. Elke inschrijver blijft aan zijn bod, ook al is dit niet de hoogste, gebonden, totdat:

gemeente gunt aan een ander;

of vaststaat dat niet wordt gegund

of de termijn waarbinnen de gemeente tot gunning kan overgaan is verstreken zonder dat is gegund;

of de verkoop bij inschrijving wordt afgelast.

Na gunning wordt aan koper een koopovereenkomst ter ondertekening voorgelegd. De betreffende concept-koopovereenkomst met hierin opgenomen de nadere voorwaarden en bepalingen waaronder verkoop plaatsvindt is eveneens bijgevoegd.

Bijlagen (te raadplegen via de gemeentelijke website)

Biedingsformulier

Situatietekening

Concept-koopovereenkomst

Rapport bouwtechnische keuring

Rapport asbestinventarisatie

  •  

  •  

Voor meer informatie kunt u op werkdagen contact opnemen met één van de medewerkers van de afdeling Ruimtelijke ontwikkeling via telefoonnummer 14 05 14.

 

Joure, 12 december 2022

 

Burgmeester en wethouders van De Fryske Marren

Naar boven