Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens De Fryske Marren 2019

Burgemeester en wethouders van de gemeente De Fryske Marren

gelet op:

- de artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP);

- de Algemene verordening gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG);

- artikel 156 Gemeentewet;

- de Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie Personen De Fryske Marren 2018;

 

BESLUIT:

 

- vast te stellen de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens De Fryske Marren 2019.

 

 

Artikel 1 Verstrekkingen aan derden

  • 1.

    Op grond van artikel 3.9 Wet BRP worden gegevens verstrekt uit de basisregistratie aan derden die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente.

  • 2.

    De werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang en de categorieën van derden die deze werkzaamheden uitvoeren worden genoemd in bijlage 1.

Artikel 2 Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente

  • 1.

    Gelet op artikel 3.8 Wet BRP en gelet op artikel 6 lid 1 sub e Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), worden gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente De Fryske Marren verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken.

  • 2.

    De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, vinden plaats middels:

  • a.

    rechtstreekse raadpleging van de Basisregistratie Personen (ad hoc verstrekkingen).

  • b.

    systematische verstrekkingen (mutatierapportage) en ad hoc selectie.

  • c.

    distributie van de persoonsgegevens aan Key2Datadistributie.

  • 3.

    Het afdelingshoofd Publiekszaken, onder wiens verantwoordelijkheid de basisregistratie personen wordt bijgehouden, wijst namens het college;

  • a.

    in bijlage 2 de organen van de gemeente aan, aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, en de wijze van verstrekken.

  • b.

    in bijlage 3 de gegevensset aan, die worden verstrekt aan de organen.

  • c.

    in bijlage 4 de mutatierapportages en selecties aan, die periodiek worden verstrekt.

  • 4.

    De andere registraties binnen de gemeente, die middels gegevensuitwisseling via Key2Datadistributie indirect gegevens uit de BRP ontvangen, zijn opgenomen in bijlage 5.

Artikel 3 Inwerkingtreding, intrekken oude regeling en citeertitel

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de dag van haar bekendmaking en werkt terug tot en met 25 mei 2018;

  • 2.

    De regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen De Fryske Marren welke in werking is getreden op 29 september 2014 wordt gelijktijdig ingetrokken;

  • 3.

    Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekkingen Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens De Fryske Marren 2019.

 

Bijlagen

 

Bijlage 1

 

Behorende bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019

Derden aan wie gegevens worden verstrekt die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente De Fryske Marren. Verstrekking blijft achterwege indien betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet BRP verzocht heeft om geheimhouding

 

Gewichtig maatschappelijk belang BRP

Categorie derde BRP

Schuldhulpverlening

Schuldhulpverleningsinstanties

Verdeling sociale woonruimte, tegengaan woonfraude, schuldhulpverlening en bevorderen leefbaarheid

Woningcorporaties

Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg

Ziekenhuizen

Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven of cremeren van inwoners van de gemeente

Niet-gemeentelijke begraafplaatsen en crematoria

In contact komen met nabestaanden van oorlogsslachtoffers

Oorlogsgravenstichting

Vluchtelingen bijstand verlenen

Stichting vluchtelingenwerk

Bevorderen van een leefbare samenleving

Welzijnsorganisatie actief voor gemeente)

Repatriëring

Reclassering

Voor- en nazorg (ex)verslaafden

Verslaafdenzorg

Het bestrijden van een crisissituatie

Veiligheidsregio Fryslân

Taakstelling vluchtelingen

mutatierapportage vestigingen en immigratie vluchtelingen met code 25, 26, 27 en 28

Toewijzing sociale huurwoningen aan vluchtelingen

 

Joure, 4 december 2019

 

W. Popkema, afdelingshoofd Publiekszaken

 

Bijlage 2

Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019

Overzicht van organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt. De medewerkers hebben rechtstreekse toegang tot de BRP en/of de GBA-V voor zover daartoe geautoriseerd op grond van gemeentelijk beleid en het autorisatiebesluit van de minister van BZK.

De kolommen 6 t/m 9 bevatten de wijze waarop gegevens kunnen worden verstrekt.

Kolom 1 = Organisatieberichten

Kolom 2 = Taak

Kolom 3 = Doelomschrijving

Kolom 4 = Categorie(ën) van betrokkenen

Kolom 5 = Rechtmatige grondslag

Kolom 6 = Ad hocvragen

Kolom 7 = Mutatieberichten

Kolom 8 = Selectieverstrekking

Kolom 9 = Ad hoc verstrekking via mail/telefoon

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Afdeling Publiekszaken

Cluster KCC / Inwoners

BRP

Het bijhouden van de BRP

Het bijhouden van de basisregistratie personen

Ingeschrevenen

Wet BRP

X

X

X

-

Burgerlijke Stand

Het bijhouden van de Burgerlijke Stand

Het opmaken van akten van de Burgerlijke Stand

Personen waarvan de gegevens noodzakelijk zijn voor het opmaken van een akte van de Burgerlijke Stand

Burgerlijk Wetboek

X

-

-

-

Reisdocumenten

Handelingen verrichten op basis van de paspoortwet en de paspoortuitvoeringsregeling Nederland (PUN)

Het behandelen van:

een aanvraag, weigering, verstrekking, uitreiking, wijziging, inhouding, vervallen/vervallenverklaring en vermissing van een paspoort of NIK

Aanvragers van een paspoort of identiteitskaart

Paspoortwet en Paspoortuitvoeringsregeling Nederland (PUN)

X

-

-

-

Rijbewijzen

Handelingen verrichten op basis van de Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement rijbewijzen

Het behandelen van:

een aanvraag, weigering, verstrekking, uitreiking, wijziging, inhouding, omwisseling, vervallen/vervallenverklaring en vermissing van een rijbewijs

Aanvragers van een rijbewijs

Wegenverkeerswet 1994 en Reglement rijbewijzen

X

-

-

-

Naturalisatie

Een verzoek tot naturalisatie of optie in ontvangst nemen.

Het behandelen van een aanvraag om Nederlander te worden.

Aanvragers en hun kinderen en kleinkinderen van een verzoek om naturalisatie/optie.

Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap

X

-

-

-

Volmachtverlening kieswet

Een persoon kan een volmacht geven aan iemand om namens hem een stem uit te brengen bij verkiezingen. De gemeente van inschrijving van de volmachtverlener dient de persoonsgegevens van de gemachtigde te verifiëren en te controleren of degene aan wie volmacht wordt gegeven niet al twee volmachten van anderen heeft.

Het mogelijk maken dat er middels een volmacht kan worden gestemd

Een persoon die gemachtigd is namens een andere persoon een stem uit te brengen bij verkiezingen

Kieswet

X

X

-

-

Begraafplaatsen

Het bijhouden van de begraafplaatsenadministratie

Het bijhouden van de begraafplaatsadministratie

Rechthebbenden, uitvaartverzorgers, steenhouwerijen

Wet op de lijkbezorging en Gemeentewet

X

X

-

-

Afdeling Samenleving en Publiekszaken Cluster zorg

Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)

De gemeente draagt zorg voor de verlening van woon- en vervoersvoorzieningen en/of rolstoelen voor mensen met een beperking

Het behandelen van aanvragen in het kader van de wet maatschappelijke ondersteuning.

Personen die een aanvraag hebben ingediend voor een WMO-voorziening.

WMO

X

X

-

-

Gehandicaptenparkeerkaart

Het verlenen van een gehandicaptenparkeerkaart

Het behandelen van aanvragen voor een gehandicaptenparkeerkaart

Personen die een aanvraag hebben gedaan voor een GPK

Besluit administratieve bepalingen inzake wegverkeer

X

-

-

-

Leerlingenvervoer

Leerlingenvervoer

Vergoeding kosten leerlingenvervoer en regelen van vervoer

De leerling en ouders, voogden en verzorgers

Verordening Leerlingenvervoer

X

X

-

-

Ondersteuning

Zorgloket

Inname zorgartikelen

Personen aan wie een zorgartikel is geleverd en diens relaties

WMO

X

-

-

-

Cluster omgeving

Gevonden voorwerpen

Het burgerlijk wetboek draagt de verantwoordelijkheid voor gevonden voorwerpen op aan de gemeente. De gemeente dient al het mogelijke te doen om de rechtmatige eigenaar te traceren.

Zorgen dat gevonden voorwerpen bij de rechtmatige eigenaar terugkomen.

De persoon waarvan wordt vermoed dat hij de eigenaar is van een gevonden voorwerp.

Burgerlijk wetboek en Besluit gevonden voorwerpen

X

-

-

-

Afdeling Samenleving

Participatiewet en IOAW

Het terugvorderen en verhalen van kosten van uitkeringen op het gebied van werk en bijstand. Het opleggen van boetes en maatregelen i.v.m. overtredingen van regelgeving op het gebied van werk en bijstand. Het onderzoeken of een uitkering moet worden teruggevorderd of een boete moet worden geïnd

Het verstrekken van uitkeringen

Personen die een betalingsverplichting hebben jegens de gemeente, personen die een boete opgelegd hebben gekregen en personen van wie gegevens nodig zijn in een fraudeonderzoek op het gebeid van bijstandsverlening

Participatiewet

X

X

X

X

Sociale Werkvoorziening

Als een werknemer van het sociaal werkvoorzieningsbedrijf van de ene gemeente verhuisd naar een andere gemeente, is de nieuwe gemeente verplicht financiële middelen aan de gemeente waar het werkbedrijf gevestigd is ter beschikking te stellen

Zorgen voor een juiste financiële afhandeling van de betalingsverplichting indien werknemers van de Sociale Werkvoorziening verhuizen

Personen die bij het sociaal werkvoorzienings-bedrijf werken

Wet Sociale Werkvoorziening

X

-

-

-

Leerplicht

Gemeenten hebben de taak te controleren op absoluut en relatief schoolverzuim van leerplichtige jongeren

Uitvoeren van de leerplichtwet

Een persoon die ouder voogd of verzorgende is van een leerplichtige jongere en waarmee contact op moet worden genomen door de leerplichtambtenaar

Leerplichtwet

X

X

-

-

RMC

De gemeente organiseert en coördineert de melding, registratie en doorverwijzing naar onderwijs of arbeidsmarkt van voortijdig schoolverlaters

Uitvoeren van de wet op voortgezet onderwijs

Een ingeschrevene tussen de 17 en 23 jaar zonder startkwalificatie is gestopt met zijn of haar opleiding en de ouders van de schoolverlater.

Wet op voortgezet onderwijs en van de Wet educatie en beroepsonderwijs

X

X

-

-

Jeugdwet

 

 

 

 

 

 

 

 

Afdeling Ruimtelijk Beheer

onderhoud

Werkzaamheden in de openbare ruimte

Mailing verzenden over de werkzaamheden

Personen die in kennis gesteld moeten worden van een project in hun omgeving

Beheer openbare ruimte DFM

X

X

-

-

Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling

projecten

projectuitvoering

Uitvoeren van projecten in de openbare ruimte

Personen die in kennis gesteld moeten worden van een project in hun omgeving

Projectuitvoering DFM

X

--

X

X

Afdeling VVH

Gemeentelijk Opsporingsambtenaren

Door de minister van veiligheid en justitie kunnen bij besluit buitengewoon opsporingsambtenaren van de gemeenten worden aangewezen in verband met de handhaving openbare ruimte.

Het handhaven in de openbare ruimte.

Personen wiens gegevens nodig zijn voor opsporing van strafbare feiten gepleegd in de openbare ruimten.

Besluit van de minister van justitie tot aanwijzing van buitengewoon opsporingsambtenaren van de gemeente.

X

-

-

X

Winkeltijden

Door middel van het verstrekken van een vergunning kan de gemeente vrijstelling verlenen aan het verbod om een winkel op bepaalde dagen voor het publiek geopend te hebben.

Het behandelen van aanvragen t.b.v. vrijstelling in het kader van Winkeltijdenwet.

Aanvragers van een vergunning in het kader van de winkeltijdenwet of personen die moeten worden aangeschreven i.v.m. het niet naleven van de Winkeltijdenwet.

Winkeltijdenwet en de gemeentelijke legesverordening.

X

-

-

X

Drank- en Horecabedrijf

Vergunningen drank- en horecawet (inclusief integriteitscontrole)

Het behandelen van aanvragen in het kader van de Drank- en Horecawet.

Exploitanten en leidinggevenden van een horecabedrijf als bedoeld in de Drank-en Horecawet waaraan de gemeente een drank- en horecavergunning heeft verleend.

Drank- en Horecawet en Wet Bibob

X

-

-

X

Kansspelen

Het verlenen van een vergunning voor het aanwezig hebben van één of meer speelautomaten.

Het behandelen van aanvragen in het kader van de wet op de kansspelen.

Personen die een vergunning aanvragen in het kader van de wet op de kansspelen of aan wie een vergunning is verleend.

Wet op de kansspelen

A

-

-

X

Omgevingsvergunning

De gemeente houdt zich bezig met het verlenen van vergunningen, ontheffingen en het in ontvangst nemen van meldingen op het terrein van bouwen, ruimte, natuur, monumenten en milieu.

Het behandelen van aanvragen omgevingsvergunning en het toezien op naleving van de omgevingsvergunningen.

Personen die een aanvraag om een omgevingsvergunning hebben gedaan of een gebruiksmelding.

Besluit brandveilig gebruik en Wet Milieubeheer, APV, WABO

X

-

-

X

Vergunningen, Ontheffingen, meldingen en kennisgevingen op grond van de APV

De gemeente heeft de bevoegdheid om in de APV te bepalen dat voor bepaalde handelingen of rechten een vergunning of ontheffing van de gemeente verkregen moet worden. Daarnaast kan de gemeente burgers opleggen bepaalde zaken of voorgenomen activiteiten aan de gemeente te melden.

Het behandelen van aanvragen in het kader van bijzondere wetten.

Personen die op grond van de APV een aanvraag of ontheffing doen of een persoon aan wie zo’n vergunning of ontheffing is verleend. Personen die op grond van de APV een melding aan de gemeente moeten doen.

APV van de gemeente DFM

X

-

-

X

Bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen

De wet Bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen (Wet Bopz) geeft de burgemeester van een gemeente de bevoegdheid een geestelijk gestoord persoon die een gevaar oplevert voor de omgeving gedurende een bepaalde periode in bewaring te stellen, wanneer deze weigert zich te laten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis.

Opname personen in een psychiatrisch ziekenhuis.

Personen ten aanzien van wie de gemeente bij beschikking gelast heeft deze in bewaring te stellen. Een echtgenoot, wettelijk vertegenwoordiger of naaste (familie) betrekking van de persoon die in bewaring is gesteld en aan wie door de gemeente kennis moet worden gegeven over de inbewaringstelling.

Wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen.

Opmerking: wordt per 1 januari 2020 Wvggz (ook deel Samenleving)

X

-

-

X

Afdeling Bedrijfsvoering

Team Beleid

Cluster communicatie

Communicatie

Rampenbestrijding

Alarmering bij rampen en calamiteiten

Slachtoffers en relaties

Wet op de veiligheidsregio

X

-

X

X

Cluster juridische zaken

Juridische Zaken

Bezwaar- en beroepsprocedures

Behandelen van bezwaar- en beroepsprocedures

Indieners bezwaar- en beroepschriften en daaraan gerelateerde personen

AWB, klachten en Wob, AVG verzoeken

X

-

-

X

Team Informatie

Cluster belastingen

Gemeentelijke Belastingen

Heffing en invordering van gemeentelijke belastingen

Het heffen en invorderen van gemeentelijke belastingen en heffingen.

Belastingplichtigen

AWR, Wet WOZ, Gemeentewet, Gemeentelijke belastingverordening, WOZ-verordening

X

X

-

X

Waardering onroerende zaken

Het verlenen van beschikkingen voor het vaststellen van de waarde van een onroerende zaak.

Bijhouden van de OZB en de WOZ administratie

Eigenaren

Wet WOZ en WOZ-verordening

X

X

-

X

Belasting

Kadaster

Bijhouden van het gemeentelijk kadaster

Zakelijke gerechtigden

Kadasterwetgeving

X

X

-

X

Cluster DIV

Dispensatie niet openbare archiefstukken

Al is een gemeentelijk stuk niet openbaar, dan kan men in bepaalde gevallen toch inzage krijgen. O.a. moet gecontroleerd worden of in het stuk genoemde personen nog in leven zijn.

Beoordelen of de aanvrager een niet openbaar stuk mag inzien.

Personen wiens gegevens in een archiefstuk voorkomen en wiens gegevens moeten worden geverifieerd om te kunnen bepalen of het archiefstuk openbaar gemaakt kan worden.

Archiefwet 1995

X

-

-

X

Team ondersteuning

Cluster bestuurssecretariaat

Bestuurssecretariaat

Jubilea en jarigen

Felicitaties burgemeester via brief op persoonlijk bezoek

Personen die aan de jubilea criteria voldoen

Lokale taak

X

-

X

X

Cluster financiële administratie

Financieel beheer

Invordering

Invorderingsadministratie lokale belastingen en leges

Belastingdebiteuren

Invorderingswet en Gemeentewet

X

X

-

X

Financieel beheer

Financieel beheer

Debiteuren en crediteurenadministratie

Debiteuren en crediteuren

Intern beheer

X

X

-

X

Cluster personeel- en salarisadministratie

Pensioenen raadsleden en wethouders

Het toekennen van pensioenen aan raadsleden en wethouders.

Het verstrekken van pensioenen over raadsleden en wethouders.

Raadsleden, wethouders en hun weduwen en wezen.

Voor wethouders geldende artikelen van de Algemene pensioenwet

X

-

-

X

Wachtgelden gemeentepersoneel

Het toekennen van wachtgelden aan gemeenteambtenaren, raadsleden en wethouders.

Het verstrekken van wachtgelden aan gemeentepersoneel.

Gemeenteambtenaren, raadsleden en wethouders en hun gerelateerden.

Wachtgelden ambtenaren van de ambtenarenwet en de hierop gebaseerde CARUWO

X

-

-

X

 

Joure, 4 december 2019

 

W. Popkema, afdelingshoofd Publiekszaken

 

Bijlage 3

Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019

Overzicht van de gegevens die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in bijlage 2. Wanneer dit ‘aangehaakte gegevens’ betreft is het cursief vermeld.

 

 

Joure, 4 december 2019

 

W. Popkema

afdelingshoofd Publiekszaken

 

Bijlage 4.

Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019

Overzicht van de mutatierapportages en selecties die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in bijlage 1.

Kolom 1: Taakstelling (verblijfstitel 25 tm 28)

Kolom 2: Secretarie huwelijksjubilea (> 60 jaar)

Kolom 3: Secretarie leeftijd (> 100 Jaar)

Kolom 4: Milieu

Kolom 5: Jeugdwet en Participatiewet

Kolom 6: Handhaving

Kolom 7: WOZ/Belastingen

Kolom 8: Woningbouwvereniging Lyaemerwonen

 

 

1

2

3

 

4

5

6

7

8

 

 

Geboorte

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

Huwelijk en partnerschap

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

Echtscheiding en ontbinding partnerschap

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

Overlijden en correctie overlijden

 

 

 

 

X

X

X

X

X

 

 

Vestiging uit andere gemeente

X

 

 

 

X

 

X

X

 

 

 

Vertrek naar andere gemeente

 

 

 

 

X

X

X

X

 

 

 

Immigratie

X

 

 

 

X

 

X

X

 

 

 

Emigratie

 

 

 

 

X

X

X

X

 

 

 

Binnenverhuizing

 

 

 

 

X

X

X

X

 

 

 

Vernaming en vernummering

 

 

 

 

X

X

X

X

 

 

 

Naamgebruik

 

 

 

 

X

 

 

X

 

 

 

Anr, BSN en Persoon

 

 

 

 

X

X

 

X

 

 

 

Selectie Huwelijken

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Selectie Leeftijd

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Joure, 4 december 2019

 

W. Popkema

afdelingshoofd Publiekszaken

 

Bijlage 5

Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019

Hieronder een overzicht van applicaties die binnen de gemeente, persoonsgegevens met elkaar uitwisselen. Per applicatie beschreven waarvoor de applicatie bedoeld is. In de bijbehorende tabel is vastgelegd welke persoonsgegevens worden uitgewisseld.

Registratie

Waarvoor

Key2Datadistributie(DDS)

Datadistributie (DDS) draagt zorg gegevensuitwisseling van basisregistraties. De bron applicatie geeft een volledige set van gegevens aan DDS en DDS geeft via STUF uitwisseling de benodigde gegevens door aan de aangesloten applicaties t.b.v. uitvoering publiekrechtelijke taak.

De aangesloten applicatie is verantwoordelijk voor de autorisatie van de gebruikers om persoonsgegevens te zien.

Key2Klantcontact

Key2Klantcontact is voor Klant Contact Centrum (KCC), waarin alle zaken inzichtelijk zijn en waar alle klantvragen worden geregistreerd van burgers en bedrijven.

Key2Financien

Key2Financien is voor de financiële administratie (facturen), innen en begrotingen voor de gemeente. Voor de facturen en innen worden burgers en bedrijven geregistreerd.

Suite4Sociaalregie

Suite4Sociaalregie is een klantvolgsysteem voor WMO en jongeren cliënten. De applicatie wordt gebruikt voor de wijkteams.

Suite4Sociaaldomein

Suite4Sociaaldomein is voor alle sociaal wettelijke taken. Hierin worden burgers geregistreerd die een relatie hebben met een sociale zaken.

GISVG

GISVG is voor vergunningen, handhaving, milieu, kadastrale informatie, WOZ administratie en belastingen. Hierin worden bedrijven en burgers geregistreerd.

HTA vastgoed

HTA vastgoed is om de eigendomen van de gemeente te registeren met de bijbehorende contracten.

Key2Begraven

Key2Begraven is voor de begraafplaats administratie. Hierin worden burgers geregistreerd.

Key2Jongerenmonitor

Key2Jongerenmonitor is voor de uitvoering Leerplichtwet t.b.v. de leerlingenadministratie. Hierin worden burgers geregistreerd jonger dan 16 jaar

BAG

BAG is de basisregistratie voor adres, pand en verblijfsobjecten. Hier worden geen persoon gegevens in opgeslagen.

Key2Subsidies

Key2Subsidies is om de aanvragen voor subsidies te registeren en af te handelen.

Key2VOA

Key2VOA is om een buiten gemeentelijk burger te volgen, wanneer een backoffice applicatie deze heeft vastgelegd voor zijn publiekrechtelijk taak.

Indien een buitengemeentelijkpersoon verhuist, krijgt DDS automatisch bericht dat de persoon verhuist is.

Key2Informatie (gegevensmagazijn)

Key2Informatie is een portaal om basisgegevens te raadplegen binnen de gemeentegrenzen. Geautoriseerde gebruikers kunnen hierin burgers raadplegen.

Aris

Aris is een gemeente afval registratiesysteem.

Eenmalige vraag antwoord koppelingen:

 

Key2Zaken/ zaaksysteem

Key2zaken is het gemeentelijke zaaksysteem om zaken te registeren die voort vloeien uit brieven, mails, etc van burgers en bedrijven.

Officebutton

 

Website

Via de Website kan een burger inloggen via DigiD.

Deze inlog via DigiD genereerd een verzoek aan DDS om een prefill te doen van de persoonsgegevens en adresgegevens van de gebruiker.

 

Tabel: Gegevensset uitwisseling per applicatie

 

Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 4 december 2019,

gemeentesecretaris burgemeester

Ditta Cazemier Fred Veenstra

Naar boven